Kepentingan Vitamin C Untuk Kecantikan Kulit

Author: | Categories: Vitamin C No comments
  Vitamin C ialah sejenis antioxidant yang kuat yang boleh digunakan dalam dermatologi untuk merawat dan mencegah perubahan yang berkaitan dengan kulit. Ia juga boleh digunakan untuk rawatan hiperpigmentasi. Jika sebelum ini, Vitamin C hanya terkenal untuk meningkatkan antibodi, tetapi kini para saintis telah menemui fungsi baru dalam Vitamin C

Resepi Roti Puri Mudah

Bagi mencari menu sarapan pagi atau minum petang yang mudah dah sedap boleh untuk cuba resepi roti puri ni. Makan tak sedar dah habis. Sebelum ni ada nampak orang share kat FB tapi masih belum terbuka hati nak cuba. Last week baru K Huda cuba untuk sarapan weekend. Buat

5 Tips Mengurangkan Bengkak Susu

    Para ibu mesti biasa dengar masalah bengkak susu kan? Ada yang pernah mengalaminya mesti teringat lagi macam mana sakitnya rasa bengkak susu tu kan. Punca utama terjadinya bengkak susu ialah bila susu tidak dikeluarkan dan payudara tidak dikosongkan secara kerap dan efisien. K Huda pernah kena bengkak

Vaginal Douching/Meruang : Kenapa Doktor Melarang?

Author: | Categories: Tips Kesihatan Wanita No comments
Dua tiga hari ni heboh di media sosial berkenaan isu meruang dan douching. K Huda pun baru dua tahun lepas tahu berkenaan meruang ni. Agak teruja juga tapi pada masa sama ragu-ragu juga perlu buat atau tidak. K Huda amat tak setuju part jamu insert di bahagian faraj tu.

Tips Luka Bersalin Czer Cepat Sembuh

Proses kelahiran bayi ialah sesuatu yang sangat mengujakan. Lepas 9 bulan dalam kandungan, bertemu juga bertentang mata bersentuh kulit dengan anak yang kita kandungkan. Dalam keseronokan, jangan dilupa badan kita juga memerlukan rehat dan penjagaan rapi dalam tempoh berpantang lagi-lagi jika bersalin czer atau pembedahan. Penjagaan luka sama ada

KETAHUI SET BERPANTANG SESUAI JIKA ANAK JAUNDIS

Anak jaundis atau kuning selepas lahir seperti sudah menjadi kebiasaan kan sekarang. Dari blog Dr Azwan, setiap 6 orang bayi yang lahir akan menjadi kuning di dalam setiap 10 kelahiran. Dan pada kebiasaannya bayi ini menjadi kuning pada hari ke 3 selepas lahir dan semakin hilang selepas beberapa hari. Jaundis

Perkembangan Anak-Anak

Dah lama rasanya tak bercerita hal anak-anak. Awal-awal blogging masa zaman universiti dulu semua cerita hal peribadi, kehidupan sebagai student dan macam-macam pengalaman beharga. Rasa hari ni nak mengomel certita perkembangan anakanda Kak Da 4 orang ni. Kakak Balqis yang sulung Darjah 1 tahun ni. Biasalah naik darjah 1

Ketahui Hormon-Hormon Terhasil Kerana Penyusuan

Terdapat 2 hormon yang penting terhasil semasa penyusuan susu ibu berlaku, di mana kedua-duanya mempunyai fungsi berbeza kepada ibu dan bayi. Prolaktin dan oksitosin adalah hormon-hormon yang berperanan penting dalam penyusuan ibu di samping hormon-hormon utama wanita iaitu estrogen dan progesteron. Kak Da sedang belajar ilmu-ilmu penyusuan. Walaupun anak dah

5 Vitamin Wanita Berumur 30 Tahun Perlu Ambil

Seperti yang kita ketahui vitamin dan mineral sangat penting untuk kesihatan badan di semua peringkat umur. Kombinasi pemakanan seimbang , exercise dan supplemen membantu badan berfungsi dengan baik dan mengelakkan masalah kesihatan. Perlu diingat, vitamin yang diperlukan dan kuantitinya juga berbeza mengikut umur. Bagi wanita berumur 30 tahun dan

5 Sebab Ostematrix Jadi Pilihan Wanita

Hasil penemuan penyelidikan bersama Universiti Putra Malaysia (UPM) dan Universiti Otago, New Zealand menunjukkan kebanyakan wanita di Malaysia mendapat kurang daripada 50 peratus jumlah kalsium yang disarankan untuk kesihatan tulang. Pengambilan kalsium yang rendah merupakan antara faktor risiko utama yang menyumbang kepada berlakunya penyakit osteoporosis yang bermaksud ‘tulang poros’.